مجله پوشاک

انواع سایز بندی لباس زنانه برای خرید اینترنتی

لطفا امتیاز دهید post

رعایت نکات سایز لباس برای خرید اینترنتی

در این مقاله درباره سایز لباس برای خرید اینترنتی صحبت خواهیم کرد. زیرا بیشتر افراد هنگام خرید اینترنتی لباس زنانه نگران سایز و اندازه لباس ها هستند. نابراین تا انتها با ما همراه باشید تا بیشتر درباره سایزبندی لباس و سایز بندی لباس زنانه بدانید و در خرید های اینترنتی لباس زنانه مد نظر قرار دهید.

این روزها خرید اینترنتی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند. خریدهای سوپرمارکتی،خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی خرید لباس هم می تواند به وسیله ی اینترنت و به راحتی انجام شود. خرید اقلام سوپرمارکتی و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی خیلی راحت و بدون چالش می تواند انجام شود اما موردی که در آن ممکن است با چالش مواجه شویم خرید لباس است.

چرا که پیدا کردن سایز بندی لباس متناسب با بدنمان می تواند کمی سخت باشد. اما جدول هایی وجود دارند که به کمک آنها می توان سایز لباس برای خرید اینترنتی لباس عمده زنانه را به دست آورد. معمولا در این جدول ها روش های مختلف سایز بندی لباس عمده زنانه و تعیین این سایز آورده شده است که شما می توانید با انجام اندازه گیری های لازم سایز مناسب خود را پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم تا به انواع روش های سایز بندی لباس بپردازیم که می تواند راهنمای خوبی برای خرید اینترنتی لباس باشد.

انواع سایز بندی لباس زنانه برای خرید اینترنتی

نحوه ی سایز لباس برای خرید اینترنتی

برای این که بتوانید برای خرید اینترنتی لباس عمده زنانه اقدام کنید یکی از ضروری ترین موارد در اختیار داشتن یک مرجع برای تعیین سایز لباس زنانه یا مردانه یا بچگانه و … است. معمولا برای این کار یک جدول سایزبندی طراحی شده که فرد خریدار می تواند از این حدول استفاده کرده و با توجه به آن سایز دقیق لباسی که قصد خرید آن را دارد به دست آورد.

این جدول ها معمولا بر اساس سیستم های تعیین سایز مختلف طراحی می شوند تا شما بتوانید هر نوع لباسی با هر نوع سیستم سایزبندی اعم از اروپایی، آمریکایی و … را به راحتی خریداری کرده و هیچ مشکلی از نظر سایز بندی لباس زنانه مورد علاقه تان برایتان پیش نیاید. معمولا لباس های زنانه استاندارد دارای یک سایز عددی هستند که این سایز بر روی برچسب لباس درج می شود. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که تولید لباس زنانه مورد نظر در هر سیستم مخصوص سایز لباس و همچنین عدد درج شده برای سایز آن لباس می تواند سبب تغییراتی در اندازه های این لباس در قسمت های مختلف آن شود.

تفاوت در سایز ها به تفاوت در قسمت های مختلف لباس زنانه مورد نظر برمی گردد. یعنی مثلا تفاوت یک مانتوی سایز ۳۸ با یک مانتوی سایز ۴۰ را می توان در اندازه ی دور سینه، سرشانه، دور باسن، دور بازو، قد مانتو، دور کمر و … به شمار آورد. پس برای این که بتوانید از این جدول سایزبندی لباس زنانه استفاده کنید می بایست برخی از اندازه های لازم را برای بدن خود در اختیار داشته باشید تا با توجه به آنها سایز پوشاک زنانه را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید اینترنتی کنید.

سایز بندی لباس زنانه چگونه است؟

سایز بندی لباس زنانه چگونه است؟

ممکن است برای شما هم این پرسش مطرح شده باشد که چگونه سایز پوشاک زنانه را بدانیم؟ البته این امر بیشتر برای سفارش های خرید که به صورت اینترنتی انجام می شوند مطرح می شود و اگر قرار بر خرید حضوری لباس زنانه عمده باشد قطعا مسئله ی سایز با پرو قابل حل است. برای این که ببینیم سایزبندی لباس عمده زنانه به چه شکل است ابتدا می بایست نوع لباسی که قصد خرید ان را داریم مشخص شود.

مثلا اگر قصد خرید یک تاپ را داریم دور سینه و اندازه ی بالاتنه و دور کمر برای مهم هستند در صورتی که برای خرید شلوار دور کمر، دور باسن، قد شلوار و دور ران برای تعیین سایز لازم است. بهرحال شما ابتدا می بایست نوع لباسی که قصد خریداری آن را دارید مشخص کنید و سپس نوبت استفاده از جدول سایز لباس زنانه است.

در این جدول ها اطلاعاتی مانند دور سینه، دور کمر، دور شکم، دور باسن و سایر مواردی از این دست بسته به نوع لباس بانوان مورد نظر آورده شده است. شما می بایست این قسمت های درج شده در جدول را به وسیله ی متر اندازه گیری کرده و آنها را یادداشت کنید. سپس از روی جدول و با توجه به اندازه گیری های انجام شده سایز خود را که می تواند ایکس اسمال، اسمال، مدیوم، لارج، ایکس لارج و دو ایکس لارج باشد را انتخاب کرده و برای سفارش لباس مورد نظر خود اقدام کنید.

سایزبندی لباس زنانه و نحوه ی انتخاب سایز لباس برای خرید اینترنتی

به طور کلی هر کشور معیارها و سایزبندی های مخصوص به خود را دارد و اگر بپرسیم چند نوع سایز لباس زنانه داریم می توان گفت بسته به سیستم هایی که برای اندازه گیری سایز وجود دارند می توانیم سایز لباس زنانه داشته باشیم. تعدادی سایز بندی های استاندارد وجود دارند که به عنوان معیار مطرح شده و هر کشوری بسته به نحوه ی خیاطی و دوخت و همچنین آناتومی بدنی که مردمش دارند از یکی از این سیستم های اندازه گیری سایز لباس بانوان استفاده می کند.

سایز لباس برای خرید اینترنتی

بر این مبنا ما سیستم های اندازه گیری زیر را در سطح دنیا در اختیار داریم:

اروپایی: سیستم سایزبندی لباس اروپایی که معمولا آن را با علامت EU میشناسند. در کشور خودمان ایران عموما سایزبندی لباس ها با این سیستم انجام شده و فاصله ی بین هر سایز با سایز بعدی ۲ شماره است.

آمریکایی: سیستم سایزبندی لباس آمریکایی که آن را با علامت US روی برچسب لباس نمایش می دهند.

انگلیسی: و سیستم سایزبندی لباس انگلیسی که اگر روی برچسب لباسی علامت اختصاری UK را دیدید بدانید که مربوط به این نوع سایز بندی است.

نکته ای که در زمینه ی این سایزبندی ها و سیستم های آنها مطرح می شود این است که بهتر است به سایزبندی و عدد آن با سایزی که فکر می کنید خودتان در حال حاضر دارید اکتفا نکنید. بهترین کار این است که اندازه گیری قسمت های مختلف را انجام داده و از روی آن سایز خود را به دست آورید. مثلا اگر سایز شلوار شما ۳۸ است مستقیم سراغ سایز ۳۸ نروید بلکه اندازه گیری های لازم یعنی دور کمر و دور باسن و قد شلوار و .. را انجام داده و سپس با قطعیت در مورد سایز تصمیم بگیرید.

نتیجه گیری

یکی از مهمترین مواردی که در خرید پوشاک مطرح می شود توجه به سایز بندی لباس زنانه است. سایز بندی لباس زنانه با مردانه و یا بچگانه متفاوت بوده و هر کدام معیارهای خاص خود را دارند لذا استفاده از جدول های سایزبندی لباس بهترین راهکار ممکن برای خریدی مطمئن و به اندازه است. از اینرو سایز لباس برای خرید اینترنتی نکات بسیار مهمی است که بیشتر سایت ها و پیج های فروشگاهی باید به آن دقت کنند.

منبع: عمده فروشی پوشاک زنانه مانترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *