مجله پوشاک

تولیدی مانتو مزونی – راهنمای خرید مانتو

لطفا امتیاز دهید post

پرفروش‌ترین پارچه‌ها در تولیدی مانتو مزونی

داشتن ظاهری زیبا، مناسب و جذاب برای یک خانم از اهمیت زیادی برخوردار است. مانتو یکی از پرکاربردترین لباس‌هایی است که در ایران استفاده می‌کنند، به همین دلیل تولیدی مانتو عمده مانترا با ارائه مدل‌های بروز و پرطرفدار بازار، ظاهری جذاب در عین حال شیک را برای خانم‌ها می‌سازد. مانتوها در نوع پارچه، نوع دوخت، مدل و … با هم تفاوت دارند. خانم‌ها به نوعی با پوشیدن مانتو طرز تفکر، شخصیت و سلیقه خود را نیز برای مخاطب به نمایش می‌گذارند. بنابراین انتخاب مانتوی مناسب و در خور بانوان بسیار حائز اهمیت است.

معمولا هر خانم‌ ایرانی سالانه چندین مانتو خریداری می‌کند، به همین دلیل بازار فروش مانتو پرسود و رقابتی محسوب می‌شود. این رقابت میان مزون‌های لباس، کارخانجات نساجی، طراحان پارچه و تولیدی مانتو مزونی برقرار است. در این رقابت هر مجموعه تلاش می‌کند تا با ارائه مدل‌های جدید و جذاب، سالی پرفروش همراه با جذب مخاطب داشته باشد. در این مقاله با معرفی انواع پارچه‌های مورد استفاده در مانترا، شما را برای خریدی راحت و مناسب راهنمایی می‌کنیم.

انواع پارچه در تولیدی مانتو مزونی

  • پارچه نخی

پارچه نخی یکی از بهترین و خنک‌ترین پارچه‌های مانتویی می‌باشد که اکثرا در تولیدی مانتو تابستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه‌های نخی جریان هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهند و موجب خنک شدن بدن در فصل تابستان می‌شوند به همین دلیل اکثر تولیدکنندگان مانتوهای تابستانی از این پارچه‌ها به وفور استفاده می‌کنند.

پارچه‌های نخی از الیاف ویسکوز و یا درصد زیادی پنبه ساخته شدند به همین دلیل پارچه‌های خنکی محسوب می‌شود. البته باید به این نکته داشته باشید که پارچه‌های نخی خیلی زود چروک می‌شوند و امکان آبرفت در اثر شست‌وشو نیز وجود دارد.     

 

  • پارچه کرپ

یکی از پارچه‌های پرطرفدار در فروش عمده مانتو مزونی، پارچه کرپ می‌باشد. کرپ ظاهری توری شکل با حالتی پیج خورده و مجعد دارد. پارچه کرپ غالبا از جنس ابریشم، پلی استر و پشم می‌باشد. به طور کلی پارچه‌ی کرپ به دو نوع تقسیم می‌شود، نوع اول به پیچ خورده و سخت معروف است و نوع دوم با نام کرپ شرقی، پارچه‌هایی نرم هستند. البته کرپ ابریشمی که از جنس ابریشم و مواد اولیه طبیعی است که معروف‌ترین و گرانبهاترین پارچه کرپ می‌باشد.    

  • پارچه فاستونی

نوع دیگری از پارچه‌های مانتویی است که به دلیل ایست فوق العاده، در دوخت لباس‌های رسمی مثل کت و شلوار از آن استفاده می‌کنند. همچنین یکی از پارچه‌های محبوب در تولیدی مانتو شلوار اداری نیز می‌باشد. نخ‌هایی که در تولید پارچه فاستونی استفاده می‌کنند شامل مخلوط پشم و پلی استر، مخلوط پشم و کرک و یا پشم می‌باشد.

در کل پارچه‌های فاستونی در دو جنس پشمی و پلی استر ویسکوز تولید می‌شود که قیمت‌های متفاوتی نیز دارد. از پارچه‌های فاستونی با قیمت کمتر در تولیدی مانتو ارزان و از پارچه‌های بسیار گران در تولیدی مانتو مزونی استفاده می‌کنند.

  • پارچه جین

یکی از پارچه‌های پرطرفدار در تولیدی مانتو جین می‌باشد. به دلیل اینکه اولین کارخانه تولید کننده آن ‌lee نام داشت به پارچه لی نیز معروف است که معمولا در تولیدی مانتو لی از آن استفاده می‌کنند. پارچه‌ جین معمولا در دوخت مانتوهای بهاره و پاییزه استفاده می‌شود. انواع پارچه جین شامل ضخیم، نازک یا کاغذی، کشی و غیر کشی می‌باشد.    

  • پارچه کتان

پارچه کتان از گیاهی به نام کتان تولید می‌شود. مراحل ساخت این پارچه بسیار دشوار است. مانتوهای کتان را با توجه به نوع کتانی که در آن به کار رفته می‌توان در فصول مختلف سال استفاده کنید. انواع پارچه کتان:

کتان لایت: این پارچه دارای خاصیت کشی است و کمتر چروک می‌شود. همچنین به دلیل تنوع رنگ بالا در تولیدی مانتو مزونی از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر یک متر پارچه کتان لایت حدود ۲۷۰ گرم وزن دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها در تولیدی مانتو پاییزه می‌باشد.

کتان پیچ: یکی از پارچه‌های پرطرفدار در تولیدی مانتو اسپرت، مجلسی و اداری است. هر یک متر پارچه کتان پیچ وزنی حدود ۲۴۰ گرم دارد. از این نوع پارچه می‌توانید در دوخت مانتوهای بهاره و پاییزه استفاده کنید.      

کتان ضخیم: از این نوع کتان به دلیل ضخامت بالا در دوخت مانتوهای زمستانی استفاده می‌کنند. همچنین کتان ضخیم با گرماژی بیش از ۴۰۰ گرم به صورت کج راه قابل تولید است.    

  • پارچه ریون

این پارچه ضخامت کم، قیمت مناسب و خاصیت کشسانی دارد. همین ویژگی‌ها سبب شده پارچه ریون به یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها در دوخت مانتوهای دخترانه و زنانه در تولیدی مانتو مزونی تبدیل شود. الیاف پارچه ریون از بازسازی سلولزی به وجود آمده است و درواقع این الیاف از جنس ریون یا همان ویسکوز می‌باشد.

پارچه ریون به صورت کیلویی به بازار عرضه می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که خرید و فروش پارچه ریون مطابق با وزن و توپ آن امکان پذیر است. رنگ‌ سرمه‌ای و مشکی و طرح پلنگی این پارچه جزو پرطرفدارترین رنگ و طرح پارچه ریون می‌باشد.     

  • پارچه چرم

پارچه چرمی که معمولا در دوخت مانتو استفاده می‌شود، در دو نوع چرم مصنوعی و چرم طبیعی وجود دارد. چرم مصنوعی ساخته دست بشر و از جنس pvc می‌باشد. اما چرم طبیعی ساخته انسان نیست و از چرم حیواناتی همچون گاو تهیه می‌شود. به همین دلیل چرم طبیعی جزو لوکس‌ترین و گران‌ترین قیمت‌ترین پارچه‌هایی است که در تولیدی مانتو مزونی به حساب می‌آید.

به دلیل قیمت بالا پارچه چرم، معمولا در مجالس از آن استفاده می‌کنند و خانم‌های شاغل کمتر ترجیح می‌دهند تا در محیط کاری از مانتو با پارچه‌ چرم استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که پارچه چرم به دلیل گرم نگه داشتن بدن بیشتر برای فصل پاییز و زمستان قابل استفاده است.        

  • پارچه دیور

دیور یکی از پارچه‌های پرطرفدار و پرفروش در دوخت مانتو می‌باشد. به علت خاصیت کشسانی دیور این پارچه همانند ریون به صورت کیلویی به فروش می‌رسد. هر یک کیلو از پارچه نازک دیور طولی حدود ۳ متر و ۲۰ سانتی متر دارد و هر کیلو از پارچه دیور با گرماژ بالاتر حدود ۲ متر و ۷۰ سانتی متر می‌باشد. یکی از برتری‌های پارچه دیور نسبت به ریون، تنوع رنگی بالا و طرح‌های مشتری‌پسند آن است. مدل‌های چاپی روی پارچه دیور این پارچه را به پراستفاده‌ترین پارچه تبدیل کرده است.   

  • پارچه پرادا مانتویی

پارچه پرادا یا پرادو جزو اصلی‌ترین پارچه‌هایی هستند که در فروش عمده مانتو مزونی نقش مهمی دارند. زیرا اغلب ارگان‌ها و موسسات برای دوخت مانتوهای کارمندان خود پارچه پرادا را به مزون‌ها سفارش می‌دهند. جنس پرادا بسیار مرغوب است و به دلیل وارداتی بودن واحد اندازه‌ گیری آن یارد می‌باشد. معمولا هر طاقه پارچه پرادا حدود ۵۰ یارد است.   

  • پارچه فیونا

لطافت، زیردست عالی، دوام و خوش فرم بودن مانتوهای دوخته شده از ویژگی‌های پارچه فیونا می‌‎‌باشد. فیونا جزو محبوب‌ترین پارچه‌ها در تولیدی مانتو شلوار اداری به حساب می‌آید. پارچه فیونا و پرادا به دلیل مرغوبیت بالا، جزو پارچه‌هایی هستند که اکثر خانم‌های شاغل برای مانتوی محل کار به تولیدی مانتو مزونی سفارش می‌دهند.

اغلب شرکت‌ها و موسسات بزرگ برای سفارش این پارچه برای کارمندان خود با قیمت مناسب دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل بهتر است موسسات و شرکت‌ها برای سفارش پارچه فیونا با تولید کننده اصلی پارچه ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را از آنان تهیه نمایند.

  • پارچه ابریشم

پارچه ابریشم یکی دیگر از انواع پارچه‌های لوکس و گران قیمت محسوب می‌شود. برای تولید پارچه ابریشم نیاز است که ابریشم را از پیله جدا و به صورت دستی بافته شود و این فرآیند بسیار زمان‌بر و دشوار است. بنابراین سختی کار، ارزش پارچه ابریشم را چند برابر می‌کند. به دلیل گران قیمت بودن پارچه ابریشم اغلب آن‌ها را برای مجالس خاص استفاده می‌کنند. ابریشم ترک یکی از پارچه‌هایی است که در فروش عمده مانتو ترک ژورنالی نقش مهمی را ایفا می‌کند. به دلیل طبیعی بودن مراحل تولید ابریشم، دارای مدل‌های ساده و رنگی متنوع است.

  • پارچه ساتن

بافت براق پارچه ساتن طرفداران خاص خود را دارد. برندهای عاشقی و فرانسوی از برندهای معروف پارچه ساتن می‌باشند. از انواع مدل‌ها و بافت‌های پارچه ساتن در دوخت مانتوهای مجلسی و اسپرت استفاده می‌کنند. اما ساتن پشت کرپ یکی از پرطرفدارترین نوع ساتن می‌باشد. برای استفاده از پارچه ساتن به عنوان پارچه اصلی مانتو باید توجه داشته باشید که پارچه باید از تراکم خوبی برخوردار باشد.

سخن آخر

با نفوذ روزافزون فضای مجازی، هر روزه در جریان فعالیت‌ مزون‌ها با مدل‌های متنوع در رنگ‌ها و طرح‌های جدید و جذاب هستیم. تولیدی مانتو مزونی با ارائه عکس‌هایی از دوخت مانتوها و پارچه‌ها در تلاش است تا مخاطب جذب کند. اما این تنوع گاهی باعث سردرگمی خانم‌ها در انتخاب مانتو می‌شود.

بنابراین مانترا پیشنهاد می‌کند پیش از تصمیم‌گیری و انتخاب از بین مدل‌های متنوع، ویژگی و توضیحات هر مانتو را بخوانید و از نوع کیفیت و پارچه آن مطلع شوید تا بتوانبد بهترین انتخاب را داشته باشید.     

سوالات متداول
  1. از چه پارچه‌هایی برای دوخت مانتو شلوار اداری استفاده می‌شود؟

از پارچه‌ی فاستونی، کتان پیچ، پرادا و فیونا در دوخت مانتو شلوار اداری استفاده می‌کنند که در این میان پرادا و فیونا جزو مرغوب‌ترین پارچه‌ها می‌باشند.

  1. کدام پارچه‌ها به دلیل قیمت بالا تنها در تولیدی مانتو مزونی استفاده می‌شود؟

پارچه‌ی کرپ ابریشمی، چرم طبیعی و ابریشم به دلیل طبیعی بودن فرآیند تولید آن جزو گران قیمت‌ترین پارچه‌ها محسوب می‌شوند.

  1. کدام پارچه را می‌توان به صورت کیلویی تهیه کرد؟

پارچه ریون و دیور به صورت کیلویی به بازار عرضه می‌شود.   

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *